Zorginstellingen

Ervaring en referenties


De afgelopen jaren heb ik heel wat opleiding gegeven in zorginstellingen. Vanuit mijn basisopleiding Sociaal Assistent ligt deze sector me nauw aan het hart. Ik geloof ook dat gemotiveerde en betrokken medewerkers nergens zo cruciaal zijn als in de zorg en daar draag ik graag mijn steentje aan bij.

Het traject dat ik hier voorstel deed ik onder andere voor alle vestigingen van AMATE, alle directie, leidinggevenden en de 700 medewerkers van alle vestigingen ,zowel de woon zorg centra als de kinderdagverblijven, ze kregen allemaal de Issentie Methode. Een andere grote referentie is Pegode VZW waar ik binnen verschillende van hun vestigingen eveneens het traject doorliep met alle directie, leidinggevenden en alle andere medewerkers.  


Bij welke uitdagingen kan ik met dit aanbod zorginstellingen ondersteunen :


  • De sfeer in de instelling en de samenwerking van je team verbeteren
  • Omgaan met werkdruk, planlast en toch nog vriendelijk blijven
  • Efficiënter en aangenamer vergaderen
  • De neuzen in dezelfde, juiste richting krijgen.
  • Omgaan met weerstand bij het doorvoeren van veranderingen.
  • Contact met de familie
  • Betrokkenheid van het netwerk van de cliënt vergroten
  • Onderling contact tussen de medewerkers fijner maken
  • Medewerking verkrijgen vanuit betrokkenheid.
  • Ziekteverzuim bij de medewerkers verminderen
  • Constructief omgaan met vrijwilligers in de instelling
  • Conflicten bespreekbaar maken en oplossen.
  • Omgaan met agressie
  • Ongemotiveerde cliënten
  • En andere uitdagingen waar goed communiceren van belang is.

 


Hieronder enkele zeer recente referenties. Meer referenties en contactpersonen te verkrijgen op aanvraag.

 

AMATE Woonzorgcentra                                                        

Provincie Antwerpen

 

Top down traject:  Verbindend communiceren voor directie, leidinggevenden en alle medewerkers van de 6 vestigingen.

 

Topics:               

  • Geweldloos communiceren
  •  Win-Win
  •  Transparantie en betrokkenheid
  •  Oplossingsgericht communiceren en werken
  •  Vergaderingen leiden
  •  Gedeelde verantwoordelijkheid
  •  Efficiënt leidinggeven.
  •  …

 

Referenties: Wim Haentjens Algemeen directeur en

 Kristel Dierckx Opleidingsverantwoordelijke 0478/770 233 kristel.dierckx@amate.be

 

 

 

 

 

PEGODE V.Z.W.

Verschillende vestigingen

Verbindend communiceren en persoonlijkheidstypologie

 

Topics:

  •  geweldloos communiceren
  •  Win-Win
  •  Transparantie en betrokkenheid
  •  Oplossingsgericht communiceren en werken
  •  Vergaderingen leiden
  •  Gedeelde verantwoordelijkheid
  •  Efficiënt leidinggeven.
  •  De verschillende persoonlijkheidstypes en hoe ermee omgaan
  •  …
  •  

Referentie: Katy De Rop 0494/90 96 92  Katy.derop@pegode.be

Hanne Schefhout en Hanne.schelfhout@pegode .be

 

Syntra Bizz

Borsbeeksebrug 32

2600 Berchem

Ik verzorgde verschillende workshops of korte opleidingen voor medewerkers en leidinggevenden van verschillende gemeenten en steden, profit en non-profit organisaties. Tijdens de opleiding preventieadviseur neem ik het onderdeel professioneel communiceren voor mijn rekening.

 

Topics:

  • Verbindende communicatie
  • Professioneel communiceren
  • Professioneel telefoneren
  • Klant en doelgericht communiceren
  • Omgaan met klachten
  • Klantentypes en hoe ermee omgaan
  • Omgaan met agressie
  • Oplossingsgericht communiceren
  • Uitblinken in klantgerichtheid
  • Assertiviteit
  • Klantgerichtheid en assertiviteit
  • Vergadertechnieken