Scholen

Ervaring en referenties

Scholen


Deze sector is nieuw voor mij!

Al ben ik natuurlijk zelf leerling geweest en ben ik heel nauw betrokken geweest bij de scholen van mijn kinderen. Daarnaast zijn veel van mijn vrienden leerkrachten.

Ik kijk er heel erg naar uit om mijn bijdrage te kunnen leveren aan directie en leerkrachten in het onderwijs. Ik ben overtuigd dat goede communicatie met elkaar en met de leerlingen nergens anders zo cruciaal is als in scholen. Ik ga er bovendien vanuit dat leerkrachten, na de opleiding, mijn methode ook gaan toepassen in hun werking met de leerlingen en dat is helemaal fantastisch! 

Ik ben bereid om mijn vergoeding aan te passen aan de mogelijkheden van de scholen. 

 

 

Bij welke uitdagingen kan ik scholen ondersteunen :

  • De sfeer op school en de samenwerking van je team verbeteren
  • Omgaan met werkdruk, planlast,...
  • Efficiënter en aangenamer vergaderen
  • De neuzen in dezelfde, juiste richting krijgen.
  • Omgaan met weerstand bij het doorvoeren van veranderingen.
  • Contact met de ouders
  • Betrokkenheid van ouders
  • Onderling contact tussen de leerkrachten
  • Medewerking verkrijgen vanuit betrokkenheid.
  • Ziekteverzuim in het team of bij de leerlingen
  • Constructief omgaan met vrijwilligers in de school
  • Conflicten bespreekbaar maken en oplossen.
  • Omgaan met agressie
  • Ongemotiveerde leerlingen
  • En andere uitdagingen waar goed communiceren van belang is.


Hieronder een paar referenties uit oa. het hoger onderwijs andere refrenties kan je op aanvraag verkrijgen.

 

SCHOLENGROEP BRUSSEL

Academy beeldende kunsten Anderlecht

                                                                                                                                                   

Dapperheidsplein 17, 1070 Anderlecht

Communicatie secretariaat  en lerarenkorps in twee verschillende trajecten.

 

Topics:

  •  Efficiënt en  effectief vergaderen
  •  Optimaal onderling communiceren
  •  Hoe uw boodschap overbrengen
  •  …

 

Referentie: directeur Wim Klewais.

                                                                                                                                                   

 

FEDERGON Opleiding

Site Tour & Taxis                                                                                      

Havenlaan 86c, bus 302

1000 Brussel

 

Oplossingsgericht communiceren en werken in het begeleidingsproces van kandidaten.

 

Topics:

  •  Commercieel proces en duidelijk bepalen van doelstellingen
  •  Ontdekken van behoeften en bepalen van criteria
  •  De onderhandeling en het gesprek leiden
  •  Overtuigen en engagement vragen
  •  Prospectie en planning
  •  …

 

Referentie: Ilse Platteau.

 

 

Syntra Bizz

Borsbeeksebrug 32

2600 Berchem

Ik verzorgde verschillende workshops of korte opleidingen voor medewerkers en leidinggevenden van verschillende gemeenten en steden, profit en non-profit organisaties. Tijdens de opleiding preventieadviseur neem ik het onderdeel professioneel communiceren voor mijn rekening.

 

Topics:

  • Verbindende communicatie
  • Professioneel communiceren
  • Professioneel telefoneren
  • Klant en doelgericht communiceren
  • Omgaan met klachten
  • Klantentypes en hoe ermee omgaan
  • Omgaan met agressie
  • Oplossingsgericht communiceren
  • Uitblinken in klantgerichtheid
  • Assertiviteit
  • Klantgerichtheid en assertiviteit
  • Vergadertechnieken