KMO'S

Ervaring en referenties


KMO’S

Vanuit mijn ervaring met mijn eigen KMO en personeel en daarna als trainer in opleidingen voor Unizo- en Vokaleden kan ik zeggen dat ik heel wat ervaring heb met deze groep.


Bij welke uitdagingen kan ik met dit aanbod KMO's ondersteunen :

  • De sfeer in uw bedrijf en de samenwerking van je team verbeteren
  • Omgaan met werkdruk, planlast en toch nog vriendelijk blijven
  • Efficiënter en aangenamer vergaderen
  • De neuzen in dezelfde, juiste richting krijgen.
  • Omgaan met weerstand bij het doorvoeren van veranderingen.
  • Klanttevredenheid verbeteren
  • Betrokkenheid van de medewerkers vergroten
  • Onderling contact tussen de medewerkers fijner maken
  • Medewerking verkrijgen vanuit betrokkenheid.
  • Ziekteverzuim bij de medewerkers verminderen
  • Klantentypes en hoe ermee omgaan
  • Conflicten bespreekbaar maken en oplossen.
  • Omgaan met agressie
  • Ongemotiveerde medewerkers opnieuw motiveren
  • En andere uitdagingen waar goed communiceren van belang is.

 

 

 Hieronder enkel referenties; andere referenties en contactpersonen kan je op aanvraag bekomen.

 

 

 De Zeeman Pro


 


 

 


 

UNIZO                                                                                                                       

Oude Brusselsestraat 14, 2800 Mechelen

 

KMO contact regio Antwerpen Mechelen

Trajecten voor bedrijfsleiders

 “Een sterk team medewerkers laat uw KMO beter presteren”

 

Topics:

  •  Delegeren
  •  Vergaderen en evalueren
  •  Leiden zonder lijden
  •  Omgaan met mensen: medewerkers, klanten en leveranciers
  •  Omgaan met tijd
  •  Prioriteiten stellen
  •  Efficiënte en effectieve actieplannen
  •  Hoe slecht nieuws brengen
  •  Hoe erin slagen personeel te motiveren en personeel te houden
  •  …
  •  

Referenties: Marleen Goosens KMO accountmanager, Jos Heirman Stafmedewerker vorming en HRM adviseur UNIZO Brussel.

 

 

UNIZO                                                                                                                       

Oude Brusselsestraat 14, 2800 Mechelen

 

KMO contact regio Antwerpen Mechelen

Trajecten voor bedrijfsleiders

 

Het commerciële proces: “Duurzame relaties met klanten en leveranciers.”

 

 

Topics:

  •  Klanten bereiken
  •  Netwerken: “hoe en waarom?”
  •  Klanten behouden
  •  klanten tevredenheids analyse
  •  Duurzame relaties uitbouwen
  •  Correcte’ service leveren
  •  Win-win overeenkomsten
  •  Omgaan met slechte betalers
  •  ….

 

Referenties: Marleen Goosens KMO accountmanager, Jos Heirman Stafmedewerker vorming en HRM adviseur UNIZO Brussel.

 

VOKA Kamer van Koophandel

Mechelen en Halle Vilvoorde                                                                                     

O.L. Vrouwestraat 85, 2800 Mechelen

 

Trajecten voor bedrijfsleiders en leidinggevenden: “Basis opleiding People-management.”

Van doelstelling tot resultaat.

 

Topics:

 

  •  Delegeren
  •  Duurzame relaties uitbouwen met medewerkers, klanten en leveranciers
  •  Efficiënte en effectieve actieplannen
  •  Mensen correct aansturen zonder over jouw grenzen te gaan
  •  Omgaan met tijd & prioriteiten stellen
  •  Omgaan met onzekerheid bij medewerkers
  •  Personeelsbetrokkenheid creëren en behouden
  •  Slecht nieuws brengen
  •  Uw personeel motiveren en gemotiveerd houden
  •  Van reactief naar proactief leidinggeven
  •  Vergaderen en evalueren
  •  Win-win overeenkomsten sluiten
  •  Zelfstandigheid en creativiteit stimuleren
  •  …

 

Referentie : Hylke Somers Trajectleider talentontwikkeling.

 

 

Lessius University College Antwerpen                                                                            

Korte Nieuwstraat 33, 2000 Antwerpen

 

Extern Management :” Duurzame relaties uitbouwen.”

Als gastdocent aan het postgraduaat RSS

 

 

Topics:

  •  Klanten bereiken en behouden
  •  Klantentevredenheidanalyse
  •  Duurzame relaties uitbouwen
  •  ‘Correcte’ service leveren
  •  Win-win overeenkomsten
  •  Omgaan met slechte betalers
  •  Netwerken: “hoe en waarom?”
  •  ….

 

Referenties : Rein De Cooman en Frederik Van Assche

 

 

 

Syntra Antwerpen, Vlaams-Brabant - campus Leuven,  Berchem en Mechelen

Researchpark Haasrode 2007

Geldenaaksebaan 327, 3001 Leuven

 

Ik verzorgde verschillende workshops of korte opleidingen, zowel gericht naar leidinggevenden als naar medewerkers.

 

Topics:

  •  Verkoop, marketing en communicatie
  •  Klant en doelgericht communiceren
  •  Focus op interne communicatie
  •  Groeien door feedback geven en krijgen
  •  Assertiviteit
  •  Klantgerichtheid en assertiviteit
  •  Vergadertechnieken
  •  …

 

Syntra Bizz

Borsbeeksebrug 32

2600 Berchem

Ik verzorgde verschillende workshops of korte opleidingen voor medewerkers en leidinggevenden van verschillende gemeenten en steden, profit en non-profit organisaties. Tijdens de opleiding preventieadviseur neem ik het onderdeel professioneel communiceren voor mijn rekening.

 

Topics:

  • Verbindende communicatie
  • Professioneel communiceren
  • Professioneel telefoneren
  • Klant en doelgericht communiceren
  • Omgaan met klachten
  • Klantentypes en hoe ermee omgaan
  • Omgaan met agressie
  • Oplossingsgericht communiceren
  • Uitblinken in klantgerichtheid
  • Assertiviteit
  • Klantgerichtheid en assertiviteit
  • Vergadertechnieken